Mechanizmy udarowe do kluczy pneumatycznych

Udostępnij

Mechanizm udarowy jest kluczowym czynnikiem w określaniu maksymalnego momentu obrotowego, jaki może osiągnąć klucz pneumatyczny. Przeznaczenie i zastosowanie klucza zależy również od tego, jak mechanizm został zaprojektowany. W skrócie opiszemy działanie i zalety najczęściej spotykanych mechanizmów udarowych w kluczach pneumatycznych.

Podwójny młotek

TWIN HAMMER, znany również jako "Twin Hammer", jest prawdopodobnie najbardziej popularny. Składa się z dwóch młotków, które obracają się wokół wrzeciona w zamkniętym systemie. Taka konstrukcja pozwala na uzyskanie ogromnego momentu obrotowego już w pierwszym obrocie rotora, ponieważ oba młoty mogą uderzać jednocześnie z obu stron. Konstrukcja ta, składająca się z dwóch młotków pierścieniowych, jest niezwykle wytrzymała i nadaje się do długich cykli pracy.

Dzięki stosunkowo niewielkiej liczbie elementów składowych jest ona łatwa w serwisowaniu. Do smarowania mechanizmu należy używać smaru. Bez demontażu obudowy można łatwo nasmarować mechanizm za pomocą zewnętrznej złączki. Klucze pneumatyczne TWIN-HAMMER powinny być stosowane wszędzie tam, gdzie wymagana jest maksymalna wydajność - zastosowania przemysłowe i serwisy ogumienia, linia produkcyjna.

Sprzęgło sworzniowe
Mechanizm PIN CLUTCH został zaprojektowany w celu szybkiego zwiększenia momentu obrotowego przy dużych wartościach udaru. System składa się z dwóch sworzni z hartowanej stali, które poruszają się z dużą prędkością w zamkniętej obudowie.

Smarowanie odbywa się przy użyciu oleju silnikowego. Olej ten może być łatwo uzupełniany przez otwór w obudowie mechanizmu udarowego. Ten typ mechanizmu udarowego może być stosowany do krótkich montaży w przemyśle lekkim, serwisach samochodowych lub innych zakładach o krótkich cyklach pracy.

Rocking Dog
Inny mechanizm udarowy, ROCKING DOG, charakteryzuje się prostą konstrukcją i jest bardzo wytrzymały. Wykorzystuje on pojedynczy młot obrotowy. Ta prostota przekłada się na stosunkowo niski koszt. Jego głównymi zaletami są duża nośność i stabilność.

Jest łatwy w serwisowaniu z uwagi na niewielką liczbę elementów. Do jego smarowania wymagany jest smar. Rozwiązanie to przeznaczone jest do prac przemysłowych, bardzo wymagających usług oraz zastosowań warsztatowych. Znajduje zastosowanie wszędzie tam, gdzie wymagana jest duża moc.

Młot Jumbo
JUMBO HAMMER to wariacja na temat TWIN HAMMER, z tą różnicą, że wykorzystuje tylko jeden młotek. Rozwiązanie to może być stosowane w urządzeniach o większej mocy.

Oryginalne rozwiązanie działa w taki sam sposób jak oryginał. Smarowanie odbywa się poprzez zewnętrzny nypel, bez konieczności demontażu obudowy. JUMBO HAMMER jest stworzony do wymagających zastosowań przemysłowych.

Młotek podwójny
DOUBLE HAMMER to kolejna ekonomiczna i solidna opcja. Posiada jeden młot obrotowy, który pozwala na osiągnięcie wysokich wartości momentu obrotowego. Nadaje się do wszystkich prac w przemyśle lekkim i warsztatach samochodowych, a także w przemyśle oponiarskim.

Pin Less

PIN LESS to najbardziej zaawansowany mechanizm. W obudowie znajduje się pojedynczy młotek, który generuje całą moc. Czop obraca się wokół młotka bez żadnych dodatkowych trzpieni czy części.

Stąd nazwa PIN LESS (bez sworznia). Siła, która powstaje jest prawie w całości przenoszona na czop. Jest to zaawansowana wersja systemu ROCKING DOG. Urządzenie to ma wyjątkową zaletę, ponieważ wytwarza dużą moc. Nie nadaje się do precyzyjnych i delikatnych zastosowań.

Mechanizm jest bardzo trwały dzięki niewielkiej liczbie elementów. Może być również łatwo serwisowany (smarowanie olejem). Idealnie nadaje się do wymagających zastosowań, takich jak przemysł, serwisowanie ciężarówek, maszyn budowlanych i innych zastosowań wymagających dużej siły uderzenia.